RELACIÓ FAMÍLIA-ESCOLA
A la llar
d’infants es parteix de la base de la participació de les famílies a l’escola,
ja que creuen que la relació entre ambdues té un paper molt important en l’educació
dels infants, i la col·laboració amb ells farà més efectiva la tasca. Per
aquesta raó i amb l’ajuda de totes les famílies es millorarà els vincles entre
pares i infants, entre docents i progenitors, i sobre tots incrementarà l’èxit
escolar de tots els infants de la llar d’infants.
L’objectiu és
obtenir i establir vincles de qualitat entre docents i els progenitors, per tal
de millorar el clima de l’aula i de la llar, i més a més la qualitat dels
resultats acadèmics dels infants, compartir i cooperar amb els
pares i mares el procés educatiu dels infants per tal d’aconseguir el seu
desenvolupament integral.
La
relació amb les famílies és fonamental per a aquesta escola, ja que es
comparteix l'educació i la cura dels infants, i això només és possible amb
l’ajuda, cooperació i participació dels pares.
Per
aconseguir una adaptació favorable i dur a terme una bona tasca educativa, a
les diferents escoles es fomenta l’establiment de relació d’intercanvi de
criteris, d’opinions i d’experiències, en un clima de confiança entre les
famílies i els/les educadores.
Entre tots es
treballarà per tirar endavant un objectiu comú: l’aprenentatge i el benestar
dels infants.
La família
és el referent més important pel nen/a, són els pares els primers i principals
educadors. Així doncs, la família i escola han de col·laborar estretament en
l’educació i el desenvolupament dels infants. Des de la llar d’infants es
plantegen diferents actuacions per tal de fomentar el treball amb les famílies
del centre, i la intercomunicació entre pares i mares.
Metodologia
que utilitza l'escola per tal de tenir una relació propera amb els pares:
Dins la llar
d’infants s’utilitzen diferents mètodes per tal de tenir una relació directa
amb els pares dels infants, i ens basen en: reunions generals, entrevistes
particulars i una comunicació escrita particularitzada en format d'àlbum de
fotos, que ajuda a tenir una visió més real de l'evolució dels infants. Els
comentaris d'aquest àlbum es basen en l'observació de l'educador o educadora,
que des d'una visió positiva dels avenços de l’Infant, explica les capacitats
que ha assolit, com es mostra habitualment a l'escola, les seves preferències
de joc i les diferents activitats que ha realitzat.
Es porta a terme a partir de:
o
Participació activa de la família i de comunicació
fluida, tant escola-família com família-escola.
o
Serveis per oferir orientació, informació i
recolzament en l’educació dels fills.
Participació de les famílies en activitats dins l’horari lectiu: “dia del
protagonista” (on el pare pot venir a passar una estona a l’escola bressol),
“dia de els avis” (activitat adreçada als avis, que venen a passar una tarda
amb els seus nets)…
També, all llarg del curs es realitzaran diferents reunions amb les
famílies dels infants que es trobem a la llar:
o
Reunions amb totes les famílies i l’equip educatiu:
- La
primera es porta a terme abans de que s’iniciï el curs per presentar l’equip
educatiu i la línia que segueix la llar d’infants. Per parlar dels objectius de
curs, activitats, sortides...
També es parla
del dia a dia a l’escola i de les característiques evolutives de l’Infant, de
l’edat que pertoqui, amb l’ajuda d’un suport visual i un recorregut per la
llar.
o
Passada l’adaptació inicial (durant el mes de
novembre) es fa una segona reunió per parlar del dia a dia i conèixer el que
fan els nens a cada aula.
o
Reunions periòdiques entre la família i la tutora o
tutor:
- Inici
de curs (primera presa de contacte entre família i escola).
- Seguiment:
Intercanvi d’informació en relació a l’evolució de l’Infant.
- Final:
Repàs dels canvis produïts en el nen durant l’estada a l’escola.
No hay comentarios:
Publicar un comentario