PROJECTE LINGÜÍSTIC
El plurilingüisme es presenta avui com una de
les grans metes dels sistemes educatius europeus.
Molt abans de saber parlar, els nadons són sensibles a les entonacions pròpies de cada llengua. Des del moment en el qual neixen, els nens estan genèticament preparats per aprendre a parlar més d'un idioma. El seu cervell és summament permeable i la seva oïda està molt desenvolupada.
Molt abans de saber parlar, els nadons són sensibles a les entonacions pròpies de cada llengua. Des del moment en el qual neixen, els nens estan genèticament preparats per aprendre a parlar més d'un idioma. El seu cervell és summament permeable i la seva oïda està molt desenvolupada.
Els nens de fins a tres o quatre anys tenen
la capacitat de créixer en diversos idiomes sense majors problemes. Fins als
vuit anys, els nens tenen una gran facilitat per aprendre idiomes, ho assimilen
de forma intuïtiva i amb prou feines han d'esforçar-se.
Entre els vuit i els deu conclou una de les
fases principals del desenvolupament humà, a aquesta edat ja no aprenen de
forma intuïtiva, sinó que han d'esforçar-se d'una forma similar als adults.
Tot això significa que mentre més petits siguin els nens més natural i simple és l'aprenentatge d'idiomes, ja que no fan el procés de traduir el pensament d'un idioma a un altre.
Tot això significa que mentre més petits siguin els nens més natural i simple és l'aprenentatge d'idiomes, ja que no fan el procés de traduir el pensament d'un idioma a un altre.
El millor mètode sens dubte és parlar-los,
escoltar llengües diferents a la materna.
En una societat bilingüe com aquesta, el fet més usual és que les dues llengües oficials, català i castellà, s'aprenguin de forma equilibrada, i a més, en aquest món globalitzat, no podem negar que l'anglès ha anat convertint-se en la llengua vehicular imprescindible.
En una societat bilingüe com aquesta, el fet més usual és que les dues llengües oficials, català i castellà, s'aprenguin de forma equilibrada, i a més, en aquest món globalitzat, no podem negar que l'anglès ha anat convertint-se en la llengua vehicular imprescindible.
Gràcies al Decret 127/2012, de 3 d'agost del
Consell que regula el model d'ensenyament plurilingüe, a partir de setembre de
2012, més de 45.000 escolars van iniciar l'educació en anglès.
Segons l’Estatut d’Autonomia de Catalunya
estableix que la llengua pròpia de Catalunya és el Català, què és també la
llengua normalment emprada com a vehicular i d’aprenentatge en l’ensenyament,
això vol dir que les activitats internes i externes de la comunitat educativa,
tant les orals com les escrites i les comunicacions amb les famílies, han de
ser normalment en català.
No obstant tot això, la llar d’infants
Gardner, introdueix una segona llengua, a més del català, la llengua anglesa
que s’erigeix com un nou repte a llar termini.
La llengua anglesa a la llar d’infants serà
introduïda a partir dels 12 mesos fins a la seva finalització a l’escola
bressol, és a dir, ja que en més petits encara no tenen el llenguatge del tot
desenvolupat.
Durant l’horari de la llar, l’anglès es
realitzarà dos hores a la setmana, ja sigui jugant, fent conversa...
La metodologia
està basada a partir d’un mètode que millora l’atenció dels infants, bits
d’intel·ligència, els quals milloren
l'atenció, faciliten la concentració i desenvolupen i estimulen el cervell, la
memòria i l'aprenentatge. Aquests són alguns dels resultats que s'obtenen en
utilitzar els bits d'intel·ligència. És un mètode didàctic dirigit a nens
d'entre 0 i 6 anys i ideat pel psicoterapeuta nord-americà Glenn Domen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario