PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE (PEC)
El projecte educatiu de centre incorpora el conjunt de principis i decisions assumits per tota la
comunitat escolar, respecte a les opcions educatives bàsiques i als aspectes
generals del centre.
Aquest és
elaborat per tot l’equip educatiu i presentat al Consell de participació de
l’escola.
El PEC reflectirà
tant els trets d’identitat, com els objectius, el projecte lingüístic i
l’organització del conjunt educatiu.
L’estratègia d’elaboració
del projecte educatiu és una estratègia de tipus inductiu que tracta de seguir un procés que parteix de
les experiències i la realitat de les educadores i educadors i altres
protagonistes que van concretant en el projecte, a més a més també implica un
caràcter deductiu tot seguint el currículum establert per la generalitat de Catalunya.
En el projecte
educatiu de centre es dona molta importància al treball basat en les
intel·ligències múltiples.
Com a punt
important i per al treball de l’estimulació dels infants d’aquestes edats, hi
ha una sèrie d’ítems organitzats per les intel·ligències múltiples que
contribueixen al desenvolupament de les capacitats o habilitats que els
permetran ser cada vegada més competents en els diferents àmbits de la vida.
Aquests ítems es poden anar treballant al llarg de l’any com una manera de reforçar
les capacitats dels nens que ho necessitin.
L’adquisició de
les intel·ligències no consisteix en acumular coneixements, sinó a saber
aplicar-los i resoldre de manera adequada les situacions que ho requereixin, i
permetre al nen ser cada vegada més competent en els diferents àmbits de la
vida.
La base teòrica
del projecte educatiu es la teoria de les 8 intel·ligències múltiples de Howard
Gardner:
- Intel·ligència lingüística
- Intel·ligència matemàtica
- Intel·ligència naturalista
- Intel·ligència corporal-kinestèsica
- Intel·ligència espacial
- Intel·ligència interpersonal
- Intel·ligència intrapersonal
- Intel·ligència musical
No hay comentarios:
Publicar un comentario