miércoles, 9 de abril de 2014

PRINCIPIS METODOLÒGICS

PRINCIPIS METODOLÒGICS

Individualitat
Es promou un desenvolupament harmònic i integral dels nens i nenes en els aspectes físics, afectius i intel·lectuals, atenent a les seves necessitats,potenciant i valorant les seves capacitats, respectant els seus interessos i possibilitant, alhora, les diferents formes d'expressió.

Pluralitat
Es manifesten partidaris i partidàries de la coeducació i de la promoció de la interculturalitat per això opten metodològicament per fer activitats que siguin factibles de realitzar sense distinció de sexe, ideologia o cultura.

Context social
Es treballarà a partir de la pròpia realitat geogràfica, social, política, econòmica, històrica i cultural de la comunitat de Catalunya, tot i respectant la d’altres comunitats i cultures.
La llengua vehicular i d’aprenentatge serà el català. La llengua catalana serà utilitzada en tots els àmbits formals i no formals; relacionals, docents, administratius, etc.

Participació en l’aprenentatge
Consideren l'ensenyament -aprenentatge com un procés actiu de construcció i investigació, on els nens i nenes són els protagonistes del seu procés d'aprenentatge per a això, fomentem la curiositat, la recerca, la iniciativa i la reflexió.
Cal que en la programació de les activitats siguin variades per donar desposta a les diferents necessitats d’aprenentatge dels infants.

Organització del equip de treball
Creuen en la participació activa de tot l’equip a de ser la forma d’intervenir en l'organització i funcionament del centre. Propiciant espais i canals d'informació i comunicació variats, que afavoreixin la reciprocitat de manera que tota la comunitat educativa trobi les vies adequades per a poder manifestar les seves inquietuds i formar part d'un projecte comú.

 Respectuosa amb la diversitat
S’ha d’entendre la diversitat dels alumnes des del vessant: curricular, metodològic, organitzatiu..
Admeten la diversitat dels alumnes, per la qual cosa es comprometen a afrontar-la mitjançant l’ensenyament personalitzat, no com a un tractament específic i diferenciat per a cada infant, sinó com a una eina on trobar diferents formes metodològiques i didàctiques, així com oferir el màxim de recursos.

Coeducació
S’entén la coeducació en un sentit que va més enllà del simple enfocament d’ensenyament mixte; per tant es procurarà evitar conductes que posin l’èmfasi en els papers tradicionals atribuïts a l’home i a la dona i s’intenta 

1 comentario:

  1. Uns principis metodològics molt interessants i que si es fan de manera correcta hi ha molts avantatges educatius

    ResponderEliminar