PRINCIPIS METODOLÒGICS
Individualitat
Es promou un desenvolupament harmònic i integral dels nens i nenes en els aspectes físics, afectius i intel·lectuals, atenent a les seves necessitats,potenciant i valorant les seves capacitats, respectant els seus interessos i possibilitant, alhora, les diferents formes d'expressió.
Es promou un desenvolupament harmònic i integral dels nens i nenes en els aspectes físics, afectius i intel·lectuals, atenent a les seves necessitats,potenciant i valorant les seves capacitats, respectant els seus interessos i possibilitant, alhora, les diferents formes d'expressió.
Pluralitat
Es manifesten partidaris i partidàries de la coeducació i de la promoció de la interculturalitat per això opten metodològicament per fer activitats que siguin factibles de realitzar sense distinció de sexe, ideologia o cultura.
Es manifesten partidaris i partidàries de la coeducació i de la promoció de la interculturalitat per això opten metodològicament per fer activitats que siguin factibles de realitzar sense distinció de sexe, ideologia o cultura.
Context social
Es treballarà a partir de la pròpia realitat
geogràfica, social, política, econòmica, històrica i cultural de la comunitat
de Catalunya, tot i respectant la d’altres comunitats i cultures.
La llengua vehicular i d’aprenentatge serà el
català. La llengua catalana serà utilitzada en tots els àmbits formals i no
formals; relacionals, docents, administratius, etc.
Participació en l’aprenentatge
Consideren l'ensenyament -aprenentatge com un procés actiu de construcció i investigació, on els nens i nenes són els protagonistes del seu procés d'aprenentatge per a això, fomentem la curiositat, la recerca, la iniciativa i la reflexió.
Consideren l'ensenyament -aprenentatge com un procés actiu de construcció i investigació, on els nens i nenes són els protagonistes del seu procés d'aprenentatge per a això, fomentem la curiositat, la recerca, la iniciativa i la reflexió.
Cal que
en la programació de les activitats siguin variades per donar desposta a les
diferents necessitats d’aprenentatge dels infants.
Organització del
equip de treball
Creuen en la participació activa de tot l’equip a de ser
la forma d’intervenir en l'organització i funcionament del centre. Propiciant
espais i canals d'informació i comunicació variats, que afavoreixin la
reciprocitat de manera que tota la comunitat educativa trobi les vies adequades
per a poder manifestar les seves inquietuds i formar part d'un projecte comú.
S’ha d’entendre la diversitat dels alumnes des del
vessant: curricular, metodològic, organitzatiu..
Admeten la diversitat dels alumnes, per la qual cosa es
comprometen a afrontar-la mitjançant l’ensenyament personalitzat, no com a un
tractament específic i diferenciat per a cada infant, sinó com a una eina on
trobar diferents formes metodològiques i didàctiques, així com oferir el màxim
de recursos.
Coeducació
S’entén la coeducació en un sentit que va més enllà
del simple enfocament d’ensenyament mixte; per tant es procurarà evitar
conductes que posin l’èmfasi en els papers tradicionals atribuïts a l’home i a la
dona i s’intenta
Uns principis metodològics molt interessants i que si es fan de manera correcta hi ha molts avantatges educatius
ResponderEliminar