miércoles, 9 de abril de 2014

INTRODUCCIÓ

INTRODUCCIÓ LLAR D'INFANTS HOWARD GARDNER

La llar d’infants Howard Gardner és una societat limitada especialitzada per nens i nenes que es troben en el primer graó del sistema educatiu, de 0 a 3 anys.
El projecte tracta de l’obertura i construcció de la Llar d’infants Howard Gardner, que s’ubicarà en el carrer Garbí nº 2, a la zona del Poble nou. El nou centre educatiu tindrà una superfície construïda de 660 metres quadrats habitables i un total de 76  places, que es distribuiran de la següent manera: 8 places per als infants en una edat compresa dels 4 a 12 mesos; 28 places per a infants de 12 a 24 mesos 40 places per a infants de 24 a 36 mesos.

L’edifici serà tot en planta baixa que encabirà totes les aules amb els seus serveis, una àrea per al professorat, un menjador, una cuina, una sala per al material, vestuaris, una sala polivalent, un magatzem, una area de secretaria i una sala d’actes. L’equipament tindrà un pati exterior per a jocs, un hort, un jardí, un sorral, una zona d’ombra i una zona destinada a la guarda de material extern.

La metodologia del centre parteix de la realitat immediata dels nens en que ells són els protagonistes directes del mateix aprenentatge, fomentar la participació activa i autònoma desenvolupant al màxim les seves capacitats individuals i ajustant-se a les característiques personals, necessitats, interessos i estil cognitiu de cada un. Tenint en compte el seu entorn més pròxim perquè se sentin identificats, i els ajuda a construir el seu coneixement d’una manera significativa.

L’objectiu de la metodologia és afavorir el desenvolupament de les intel·ligències múltiples, és a dir, es centra en la teoria de Howard Gardner, la qual, la intel·ligència no és vista com quelcom unitari que agrupa diferents capacitats específiques amb diferent nivell de generalitat, sinó com un conjunt d'intel·ligències múltiples , diferents i semi-independents.
Es considera important la participació i col·laboració de les famílies, perquè se sentin partícips en el procés educatiu, s’ampliïn les relacions i s’enriqueixin les interaccions educatives i d’aquesta manera es generi un clima de confiança i seguretat que afavorirà el procés de coneixement i el desenvolupament harmònic dels nens. Per aquesta raó hi haurà obert un centre d’interès amb diferents tallers basats en psicologia i educació infantil adaptats per a pares i infants.

Objectiu

El centre té com a objectiu fonamental afavorir la formació integral dels infants, és a dir, que desenvolupin tots els aspectes de la seva personalitat a partir de les 8 intel·ligències múltiples. Així com també cobrir les necessitats bàsiques d’ordre biològic, psicològic, afectiu, lúdic i social oferint afecte, estimació, confiança, recolzament en un entorn adequat, per tal d’aconseguir aquest objectiu és indispensable un treball conjunt o cooperatiu entre les famílies i l’equip educatiu.

Justificació

Tal com s’ha comentat anteriorment, és troba interessant realitzar un projecte d’una llar d’infants per tal de facilitar a la població de Pineda de Mar i tots els voltants, un centre d’àmbit privat, que permeti a les famílies proporcionar als seus fills una educació innovadora i efectiva en aquestes edats.

A més, un altre motiu significatiu pel qual es realitza aquest projecte és perquè l’educació infantil és la segona opció educativa no obligatòria més demandada a la zona de poble nou, i per tant no hi han places suficients entre totes les llars d’infants existents d’aquesta zona que cobreixen a tots els infants del poble.

Marc teòric

Com s’ha dit anteriorment la llar d’infants esta basada en la teoria de les intel·ligències múltiples encara que engloba d’altres com són la teoria de Albert bandura, l’aprenentatge per observació ja que es considera que la major part de les conductes es donen a conseqüència de, l’aprenentatge a través de l’observació de les persones més properes, també es basa en la teoria de Jean Piaget, l’aprenentatge per cognició, ja que es considera que les funcions cognitives han de desenvolupar-se per anar evolucionant d’un estadi de desenvolupament a un altre de nivell superior, per tal de passar d’un estadi a l’altre cal haver aconseguit un nivell d’equilibri i organització mental que li proporcioni a l’Infant la preparació suficient per afrontar aquest canvis.


Una altre de les teories és la de Maria Montessori i la de Heinrich Pestalozzi ja que va donar molta importància al desenvolupament de l’educació infantil i al paper afectiu de les persones més properes i posteriorment al paper socialitzador de l’escola i per últim i la teoria que més destaca a l’escola és la teoria de Howard Gardner, la teoria de les intel·ligències múltiples, on s’especifica que totes les persones tenen 8 tipus d’intel·ligència, que, si bé poden estar relacionats, determinen el comportament, la manera d’aprendre, captar, comprendre, entre altres, el món que els envolta. Segons aquesta teoria, tots els éssers humans, posseeixen les vuit intel·ligències en major o menor mesura.


Aquest document s’ha de poder facilitar a les persones que s’incorporen de nou a la llar d’infants per tal de que coneixin la història, l’estructura, l’ideari i la forma en què s’hi treballa. Estarà a l’abast de totes les persones vinculades al centre, incloses les famílies amb infants inscrits als centres o amb interès per fer-ho, per tal que les puguin conèixer més a fons.

1 comentario:

  1. Sembla un bon projecte d'escola...potser algun dia es podrà dur a terme!!
    Anna

    ResponderEliminar